You are currently viewing Jak usprawnić pracę restauracji

Jak usprawnić pracę restauracji

Wielu restauratorów pomimo, zapowiadającego się sukcesem, biznesplanu nie odnoszą sukcesu. Zadają sobie wówczas pytanie gdzie popełnili błąd. Pomysł na własny biznes wydawał się idealny. Wybraliśmy cechę wyróżniającą nasz lokal na tle innych, lokalizacje blisko centrum z dużym parkingiem, klienci chwalą nasza kuchnie.

Jak zwiększyć efektywność pracy restauracji?

windy osoboweJednak pomimo tego rozliczenia wskazują, że jesteśmy na granicy opłacalności naszej restauracji. Gdzie popełniamy błąd? Większość nowych restauratorów ma małe pojęcie o prowadzaniu biznesu. W efekcie środki w ich restauracjach marnotrawią się. Analizę naszego przedsiębiorstwa należy zacząć od kuchni. Kuchnia to miejsce, które w restauracji generuje największe koszty. W tej sytuacji powinniśmy przeanalizować wraz z kucharzami kartę dań. W każdej restauracji istnieją dania, które rzadko są zamawiane, potrzeba do ich przygotowania wiele produktów i czasu. Jeśli zauważymy, że w naszej karcie znajduje się takie danie powinniśmy zastanowić się nad jego usunięciem. Utrzymywanie stałej liczby świeżych produktów wpływa na ich marnotrawienie. Mrożenie zaś półproduktów spowoduje spadek jakości naszych dań. Dlatego dokładnie przeanalizujmy kartę dań w celu wyłapania tych nieopłacalnych. Kolejnym krokiem powinno spróbować usprawnić pracę kuchni. Pomocne w tym wypadku możemy zainstalować windy kuchenne. Windy gastronomiczne to rozwiązanie, które pozwala zaoszczędzić cenny na kuchni czas. Dzięki temu nasze dania będą szybciej przygotowywane, a klienci bardziej zadowoleni. Usprawnić w naszej restauracji powinniśmy również proces dostaw. Warto poszukać dostawcy mniejszego, lokalnego gwarantującego świeżość produktów po konkurencyjnych cenach. W celu usprawnienia rozładunku i ograniczenia w ten sposób marnotrawionego czasu zastanówmy czy nie są nam potrzebne windy towarowe oraz windy osobowe dla pracowników.

Może to znacząco wpłynąć na usprawnienie procesu rozładunku. Kolejnym ważnym aspektem w restauracji jest oczywiście klient. Zastanówmy się czy ma on odpowiednie udogodnienia, aby do nas dotrzeć. Sprawdźmy czy w naszym budynku są windy osobowe lub też specjalistyczne windy dla niepełnosprawnych. Warto przeanalizować swój budynek pod względem dostępności dla klienta.